Äitini täytti hiljattain 60v. ja teinkin hänelle jo aiemmin teepannukakun, joka matkasi Espoosta Kontioniemeen hänen ystävänsä matkassa. Nyt hän oli täällä meilläpäin käymässä ja juhlistettiin hänen pyöreitä vuosia vappuaattona.

Kakussa ei ollut mitään sen kummempaa ideaa kuin että tein kakkuun monta sellaista asiaa jota olen halunnut kokeilla.

1272657452_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Halusin tehdä kakusta hiukan peruskakkua korkeamman. Tässä onkin viisi kerrosta ja neljä eri täytettä. Kakkupohjana on todella mehevä suklaakakku, täytteinä suklaa, mustaherukka, vadelma ja valkosuklaa. Ja nyt on pakko kehaista, kakku oli ihan super hyvääKieli ulkona

Mutta ilman ongelmia ei tämänkään kakun teko sujunut. Alkuperäinen idea oli maalata tuo kolibri siis valkoisen sokerimassan pintaan. Olin siinä luulossa että mulla olisi kotona valkoista massaa, mutta eihän sitä ollutkaan. Kello oli liki puolen yön kun kakkua tein, joten eihän sitä mistään siihen hätään olisi saanut. Sitten muistin valkosuklaamassan, jota mulla oli. Ihan hyvä idea sinänsä, kuorrutteen maku sopi hyvin kakkuun jne. mutta tuo pastaväri ei sitten tarttunutkaan massaan pintaanPäättämätön Hiukan hiki rupesi puskemaan kun väri pakeni joka kerta kun sitä lisäsi ja jatkoi maalamista, senpä takia maalaus jälki on todella surkeeta. Mallin tuohon maalauksen löysin aikoinaan jostain ulkomaiselta kakkusivustolta ja ihan suoraan olen sen kopioinut. Etsin kyllä hiukan toisenlaista kuvaa malliksi, mutta en mieleistä löytänyt, joten otin sitten tämän kuvan koska se oli ollut odottamassa toteutusta jo pitkän aikaa.

VIELÄ KERRAN ONNITTELUT ÄIDILLENauru

1273002836_img-d41d8cd98f00b204e9800998e